Adyashanti – Trezirea la nivel de minte vs. trezirea la nivel de inimă

Adyashanti explorează diferite niveluri ale conștiinței trezite, diferențiind între trezirea la nivelul minții (spațioasă, necondiționată) și trezirea la nivelul inimii (intimă, apropiată de toate lucrurile). Se argumentează că, deși ambele sunt aspecte ale aceleiași conștiințe, ele oferă experiențe distincte și că o trezire completă necesită integrarea ambelor, ducând la o acceptare profundă și la liniștirea minții. Se subliniază importanța iubirii în acest proces de integrare, ca mijloc de a depăși condiționările mentale și emoționale. În final, se sugerează că o conștiință trezită la nivelul minții, deși benefică, poate deveni insuficientă și chiar monotonă fără integrarea cu experiența inimii.
Vezi online cu traducere:
Adyashanti face o distincție clară între trezirea la nivel de minte și trezirea la nivel de inimă.
Trezirea la nivel de minte, adesea descrisă ca o stare de conștiință pură, necondiționată și spațioasă, este o trezire “din minte”, nu “în minte”. În această stare, există o conștientizare a spațiului infinit în care toate fenomenele apar și dispar.
“Aceasta este ceea ce numesc trezire la nivel de minte… este spațioasă, deschisă, curată, conștiință necondiționată, corect? Poți avea asta fără ca trezirea să fie la nivel de inimă.”
Cu toate acestea, trezirea la nivel de inimă aduce o calitate diferită experienței. Aici, golul resimțit în trezirea minții este completat de o “bogăție”, o “intimitate” și o “apropiere extraordinară” față de toate lucrurile.
“La nivel de inimă… începem să simțim că da, este gol, este curat, este pur, dar există și o bogăție, există o intimitate, un sentiment de apropiere extraordinară… o intimitate absolută cu cele zece mii de lucruri.”
Adyashanti subliniază că, deși ambele tipuri de trezire sunt valide, ele pot exista independent una de cealaltă. O persoană poate experimenta trezirea minții fără a fi atinsă de trezirea inimii și invers.
“Poți avea una fără cealaltă și adesea oamenii au una fără cealaltă.”
Intimitatea: dincolo de conceptul de “unitate”
Adyashanti critică ideea abstractă a “unității” ca fiind insuficientă pentru a descrie experiența profundă a conexiunii cu tot ceea ce există. El propune “intimitatea absolută” ca o descriere mai adecvată a acestei stări.
“Ceea ce înseamnă experiența este intimitate absolută, totală.”
Această intimitate transformă modul în care ne raportăm la lume și are un impact semnificativ asupra stării noastre mentale, reducând agitația și zgomotul minții.
Importanța trezirii inimii
Adyashanti argumentează că trezirea inimii este esențială pentru a aborda anumite condiționări și modele mentale care nu pot fi dizolvate doar prin trezirea minții.
“Trezirea la aceste niveluri diferite afectează diferite tipuri de neînțelegeri, diferite tipuri de condiționări… la nivel de inimă va afecta un tip cu totul diferit.”
Inima, prin natura sa iubitoare și acceptivă, are capacitatea de a pătrunde și de a vindeca rănile emoționale pe care mintea, chiar și una trezită, nu le poate atinge.
“Dragostea are o modalitate de a pătrunde lucruri de care chiar și mintea trezită nu se poate apropia.”
Trezirea completă
Adyashanti subliniază că, deși trezirea la nivel de minte poate oferi o senzație de libertate și beatitudine, ea este doar o parte a poveștii. O trezire completă implică integrarea atât a minții, cât și a inimii, aducând o experiență profundă de intimitate și conexiune cu tot ceea ce există.
“Este fantastic, dar știi, numărul unu, nu este complet, este doar o parte a poveștii. Nu este neadevărat, pur și simplu nu este complet adevărat.”
Această integrare se realizează atunci când conștiința “se apleacă” în experiență, permițând ca mintea și emoțiile să se dizolve în substanța conștiinței pure.
“Conștiința… trebuie să înceapă cumva să se aplece. Se apleacă puțin înainte, intră în experiență… și în interiorul stărilor mentale… și la acel nivel intuitiv, acele stări mentale și viața ta emoțională își dau seama… că nici ele nu sunt separate de asta, că sunt făcute din substanța [conștiinței].”
Prin urmare, atingerea intimității cu cele zece mii de lucruri implică o trezire completă, care cuprinde atât claritatea minții, cât și profunzimea și compasiunea inimii.
Cartile lui Adyashanti se pot vedea la linkurile de mai jos:
- link 1 - aceasta pagina
- link 2 - aceasta pagina