Articole

Barbara Arrowsmith – O pledoarie convingătoare pentru integrarea principiilor neuroplasticității în educație

Barbara Arrowsmith-Young

Barbara Arrowsmith  povestește povestea personală a unui individ diagnosticat cu o problemă de învățare în copilărie, demonstrând prin propria experiență puterea neuroplasticității. După o tentativă de suicid, a descoperit cercetări despre neuroplasticitate, inspirându-se din studii pe animale și din povestea altei persoane cu o afecțiune cerebrală similară. Aplicând exerciții specifice, a reușit să-și îmbunătățească abilitățile cognitive, devenind un avocat al utilizării neuroplasticității pentru a depăși dificultățile de învățare și pentru a transforma sistemul educațional. În concluzie, se subliniază importanța neuroplasticității în educație și reabilitare.

Vezi online cu traducere:


Temele principale ale discursului sunt:

  • Unicitatea creierului uman: Barbara subliniază complexitatea incredibilă a creierului uman și modul în care acesta ne modelează individualitatea. “Acest organ incredibil de complex pe care îl purtăm cu noi peste tot…ne modelează cine suntem. Este un filtru, filtrează percepțiile noastre și înțelegerea noastră despre noi înșine, despre ceilalți, despre lumea noastră și despre locul nostru în acea lume.”
  • Neuroplasticitatea: Ideea centrală a discursului este puterea neuroplasticității, adică abilitatea creierului de a se schimba fizic și funcțional ca răspuns la stimulare. Barbara povestește cum, inspirată de cercetările lui Mark Rosenzweig pe șobolani, a creat exerciții cognitive pentru a-și antrena zonele creierului care funcționau deficitar.
  • Depășirea dificultăților de învățare: Barbara relatează experiența sa personală cu dificultățile de învățare, descriind provocările cu care s-a confruntat în copilărie și cum a reușit să le depășească prin exerciții cognitive. “Am creat un exercițiu pentru acea parte extraterestră a corpului meu și pentru asta știam că trebuie să lucrez la o zonă din emisfera dreaptă, cortexul somato-senzorial care înregistrează senzația. Am creat un exercițiu pentru asta și nu mai sunt un pericol pentru mine.”
  • Aplicarea neuroplasticității în educație: Barbara pledează pentru integrarea principiilor neuroplasticității în sistemul educațional, susținând că exercițiile cognitive ar trebui să devină o parte normală a curriculumului. “Viziunea mea este ca școala să devină un loc unde mergem să ne întărim creierul pentru a deveni cu adevărat elevi eficienți și eficace, implicați în procesul de învățare.”

Ideile și faptele cheie:

  • Creierul are peste 200 de miliarde de neuroni și sute de trilioane de conexiuni, mai multe decât stelele din galaxia Calea Lactee.
  • Nu există două creiere identice, diferențele dintre creierele a doi oameni fiind mai mari decât diferențele fizice dintre ei.
  • Studiile lui Mark Rosenzweig au demonstrat că șobolanii crescuți într-un mediu stimulativ au o capacitate de învățare mai bună și creierele lor se modifică fizic pentru a susține această învățare.
  • Barbara Arrowsmith-Young a creat exerciții cognitive pentru a-și antrena zonele creierului afectate de dificultățile de învățare, reușind să depășească limitările sale.
  • Barbara pledează pentru o schimbare de paradigmă în educație, de la ideea unui creier imuabil la adoptarea principiilor neuroplasticității.

Citate relevante:

  • “Ceea ce este incredibil de uimitor este că nu există două creiere exact la fel… Există mai multe diferențe între cele două creiere ale voastre decât toate acele diferențe fizice combinate.”
  • “Neuroplasticitatea, simplu spus, este capacitatea creierului de a se schimba fiziologic și funcțional ca urmare a stimulării.”
  • “Ceea ce am învățat din 1977, când i-am întâlnit pe Zasetsky, Luria și Rosenzweig, este că, da, creierul nostru ne modelează, ne influențează modul în care ne putem angaja, participa și fi în lume.”

Concluzie:

Discursul Barbarei Arrowsmith-Young este un mesaj puternic despre puterea neuroplasticității și potențialul său de a transforma viețile oamenilor. Experiența sa personală și argumentele sale oferă o pledoarie convingătoare pentru integrarea principiilor neuroplasticității în educație, deschizând noi posibilități pentru toți elevii.


Susține Trezirea Inteligenței prin o donație pentru a răspândi lumină, cunoaștere și a crea un viitor mai conștient și iubitor.


Hide picture