David Eagleman – O clasa divizata” sau asa numitul experiment “ochi albastri-ochi caprui” se bazeaza pe conceptul discriminarii

Teoria etichetării consideră că dacă reprezentanţi ai unei autorităţi, cum ar fi profesorii, atribuie şi consolidează etichete pozitive sau negative, elevii vor ajunge să le accepte, să le interiorizeze şi să le creadă adevărate. Copiii construiesc “eul oglindit”, dezvoltând o înţelegere despre cine sunt ei din perspectiva modului în care ceilalţi se poartă faţă de ei. Ataşarea unei etichete negative de către un adult important poate crea rapid o imagine de sine distorsionată şi negativă într-un copil şi o imagine negativă a acelui copil printre cei de vârsta lui, care ajung să accepte mai uşor eticheta decât individul. Experimentul practic de învăţare pe care Jane Elliot, o învăţătoare din SUA, l-a derulat ca să-şi sensibilizeze elevii faţă de efectele discriminării, rămâne una dintre cele mai puternice demonstraţii ale modului în care operează etichetarea. Acest model se aplica foarte bine la ce face guverul cand eticheteaza oamenii in cei cu masca si cei fara masca, cei vaccinati si cei nevaccinati, uni sunt mai superiori ca alti si asfel apare rasismul si discriminarea.

Vezi clip online cu traducere:


O donatie este un mod de a spune ca apreciati acest blog si articolele publicate. Multumesc frumos tuturor celor care ma sustin si tuturor celor care apreciaza informatiile publicate. Fara voi dragilor, acest blog nu ar exista!


Hide picture