Articole

Meditatii zilnice cu Krishnamurti – Ce intelegem prin Karma?

krishnamurti3

Karma presupune, nu-i asa, cauza si efectul: actiunea bazata pe o cauza, produce un anumit efect; actiunea nascuta din conditionare, produce rezultate viitoare.

Deci, karma implica cauza si efectul. Si este o cauza si un efect static, dar este oare vreodata cauza si efectul ceva fix, static?

Nu efectul devine deasemenea cauza?

Deci nu exista nici o cauza si nici un efect fix. Astazi este rezultatul lui ieri, nu-i asa?

Astazi este produsul lui ieri, cronologic, precum si psihic, iar astazi este cauza pentru maine.

Deci cauza este efectul si efectul devine cauza – este o miscare continua; nu exista nici o cauza sau un efect fix.

Daca ar exista o cauza si un efect fix, ar exista doar specializare; si moartea nu este o specializare?  

Orice specie specializata, in mod evident, a ajuns la final.

Maretia omului este ca el nu se poate specializa.

Se poate specializa din punct de vedere tehnic, dar in structura sa nu se poate specializa.

O samanta de ghinda este specializata – nu poate fi nimic altceva decat ceea ce este.

Dar fiinta umana nu are un sfarsit total.

Exista posibilitatea reinnoirii constante; ea nu este limitata de specializare.

Atata timp cat vom considera cauza, dintr-un fundal conditionat, ca nu are legatura cu efectul, va exista un conflict intre gandire si fundalul conditionarii noastre.

Deci problema este mult mai complexa decat a crede sau nu in reincarnare, deoarece intrebarea este cum sa actionam, nu daca credem in reincarnare sau karma.

Asta este absolut irelevant.

 
Cartile lui Jiddu Krishnamurti se pot vedea la linkurile de mai jos:

- link 1 - aceasta pagina

- link 2 - aceasta pagina

 

Dacă informațiile găsite aici te-au ajutat, spune "Mulțumesc" printr-o Donație:


Hide picture