Andrew Newberg – Devenind una cu Dumnezeu, Universul și noi Înșine

Ascultați articolul sub formă audio:
Ideea de bază în înțelegerea fenomenologiei experienței religioase subiective este aceasta: într-o mică măsură, aproape fiecare experiență religioasă ne schimbă sentimentul realității și relația pe care o avem cu lumea. În general, crește sentimentul nostru de unitate și întreg, nu numai în sens metaforic, ci și în felul în care ne trăim viețile. În fapt, mai bine de trei sferturi din respondenți au indicat că au avut un sentiment de unitate cu universul, sau cu întreaga viață. Aceste sentimente sunt de asemenea asociate cu un sens mai înalt al scopului și al semnificației în viața omului.
Astfel de experiențe implică un anumit grad de autotranscendență și o suspendare a egoismului personal. În acele momente, nu se mai simte nevoia de a controla mediul extern, pentru că totul pare în regulă așa cum este. Trecutul și viitorul sunt suspendate și sentimentul trăirii în prezent invadează conștiința. Într-o astfel de stare, unii oameni cred că se află în prezența lui Dumnezeu, în vreme ce alții ar putea simți pur și simplu suspendarea stărilor negative de spirit.
Totul este așa cum trebuie, pentru credincios ca și pentru necredincios. După cum a descris unul dintre participanții noștri, „Simt că fiecare persoană este o scânteie de Unitate, făcând ceea ce trebuie să facă.”
Religia și spiritualitatea operează la niveluri diferite, dar în final una o afectează pe cealaltă. Religia creează un templu pentru practica spirituală, iar experiențele spirituale modifică concepția despre religie. Deci, atâta timp cât oamenii au experiențe pe care le echivalează cu spiritualitatea, credințele religioase se vor schimba.
Ce face o persoană mai tolerantă față de alte religii?
Persoanele care au o cotă mai mare pe scara noastră a acceptării religioase au mai puține prejudecăți decât cele cu o cotă mai mică. Cei angajați în practici spirituale orientale au fost mai îngăduitori față de alte credințe religioase decât cei care aderau la tradițiile monoteiste occidentale. Femeile se simțeau mai bine în alte credințe religioase și erau mai dispuse să participe la alte practici religioase. Un statut socioeconomic mai ridicat, în comparație cu statutul socioeconomic scăzut, prezice de asemenea o mai mare toleranță, dar nivelul de educație este cel mai mare indicator care încuraja oamenii să fie mai toleranți cu alții. În mod interesant, oamenii care au avut experiențe de unitate erau de asemenea mai dispuși să accepte credințele altora.
Cartile lui Andrew Newberg se pot vedea la linkurile de mai jos:
- link 1 - aceasta pagina
- link 2 - aceasta pagina