Samael Aun Weor – Unda Diomysiacă
Este de necontestat că Mammon și Dionysos, prin incompatibilitatea lor, atât de formă cât și de conținut, nu vor putea să se împace niciodată. În mod axiomatic, de necombătut, putem și chiar trebuie să-l definim pe Mammon în două cuvinte:
a) Intelectualism;
b) Bani (aurul, bogățiile).
Este necesar să-l definim corect pe Dionysos după cum urmează:
a) Transmutație voluntară a libidoului sexual;
b) Extaz mistic transcendental.
Este nimerit să cităm acum, printre datele acestei biete omeniri pigmee, data și ora – 4 februarie 1962, între ora 2 și 3 după-amiază – când toate planetele sistemului nostru solar s-au reunit într-un sinod cosmic, mai precis în strălucitoarea constelație a Vărsătorului, pentru a începe noua eră în augustul tunet al gândirii.
De la această dată memorabilă și sub domnia lui Uranus, foarte stimatul și valorosul Maestru al Vărsătorului, Unda dionysiacă vibrează intens în întreaga natură.
Nu este inutil să insistăm, în prezentul capitol, asupra ideii transcendentale că planeta citată în rândurile de mai sus a fost, este și va fi întotdeauna astrul strălucitor care conduce și guvernează cu inteligență glandele endocrine sexuale.
Veți înțelege acum singuri motivul intrinsec de la originea puternicei vibrații dionysiace din chiar acest moment. Dar este clar, evident și manifest că pământenii, într-o zdrobitoare majoritate, nu au fost la înălțimea împrejurărilor, nu au fost capabili să se polarizeze pozitiv cu o asemenea Undă. Este imperios și indispensabil să definim cele două aspecte, pozitiv și negativ, ale acestei vibrații cosmice.
POL POZITIV DIONYSIAC: plăcerea sexuală sublimă; transmutație voluntară a entității semenului; conștiința trează; cunoaștere obiectivă; intuiție superlativă; muzică transcendentă a Marilor Maeștri clasici etc., etc., etc.
POL NEGATIV DIONYSIAC: degenerescență sexuală; infrasexualități de tot felul, homosexualitate, lesbianism, plăceri demonice ale Lumilor infernale cu ajutorul drogului, a ciupercilor, a alcoolului, muzică infernală ca aceea a noului val etc., etc., etc.
Este necesar să înțelegem deplin procesele intime ale acestor doi poli ai Undei dionysiace.
Ca exemplu viu al acestor doi poli diametral opuși corespunzând undei menționate, este nimerit să cităm aici cu titlu ilustrativ două mișcări revoluționare contemporane. Doresc să mă refer clar și direct la Mișcarea gnostică creștină internațională universală, și de asemenea la reversul medaliei dionysiace cunoscut sub numele, din păcate celebru, al Mișcării Hippie.
Ajungând judicios în această parte a prezentului capitol, necesitatea unei confruntări didactice devine inevitabilă. Beția dionysiacă, extazul, samadhi devin absolut indispensabile când este vorba de a experimenta ceea ce este adevărul, realitatea. O asemenea exaltare este sută la sută posibilă prin Tehnica Meditației.
Psihedelia este diferită, acest termen se traduce astfel: Psyche: suflet; Delie: drog.
Precizând, vom spune: psihedelicul este antipodul meditației; infernul drogurilor înrădăcinate în interiorul organismului planetar în care trăim, sub epiderma însăși a scoarței terestre. Ciupercile halucinogene, pastilele de LSD, marihuana etc., etc., etc., intensifică în mod evident capacitatea vibratorie a puterilor subiective, dar este vizibil că ele nu vor putea niciodată să provoace trezirea Conștiinței.
Cei doi antipozi psihologici menționați constituie, indiscutabil, „în sine” o vie demonstrație manifestă a perechii de poli opuși ai grozavei vibrații dionisiace.
Drogurile alterează fundamental genele sexuale, iar acest lucru a fost demonstrat științific; consecința unor asemenea mutații genetice negative este nașterea unor copii monstruoși.
Meditația și psihedelia sunt incompatibile, opuse, antagoniste: ele nu vor putea să se amestece niciodată.
Este de necontestat că cei doi factori ai beției dionisiace semnalează și indică o revoltă psihologică.
Gnosticii și hipioții s-au plictisit de zadarnicul intelectualism al lui Mammon, au fost abrutizați de atâtea teorii și au ajuns la concluzia că mentalul, ca instrument de investigare, este destul de lamentabil.
Zen? Gnana-Yoga? Acestea sunt superlative. Există în interiorul nostru, în stare latentă, facultăți de cunoaștere infinit superioare mentalului, prin care putem experimenta în mod direct ceea ce este realul, ceea ce nu aparține timpului.
Mișcarea hippie a preferat infernul drogului; ea s-a prăbușit, fără îndoială, în perversitate.
Noi, gnosticii, total deziluzionați de stupidul intelectualism al lui Mammon, bem vinul meditației din cupa perfectei concentrări.
Schimbări psihologice radicale și fundamentale devin urgente când suntem deziluzionați de escrocheriile mentalului.
Este indicat să ne întoarcem la punctul de plecare originar; numai astfel este posibilă o transformare radicală.
Sexologia? Pentru Dumnezeu și Fecioara Maria! Acest subiect îi îngrozește pe puritani.
Este scris cu litere de foc în Sfintele Scripturi că sexul este o piatră de încercare și una de scandal. Devine evident că nu suntem copiii niciunei teorii, școli sau secte. La originea directă a existenței noastre, găsim doar un bărbat, o femeie și o împreunare. Ne naștem goi, cineva ne taie cordonul ombilical; plângem, apoi căutăm sânul matern. Haine? Școli? Teorii? Erudiție? Bani etc., etc., etc.? Toate acestea urmează să se adauge ulterior.
Credințe de tot felul există pretutindeni, totuși, unica forță care poate să ne transforme total, în mod integral, este aceea care ne-a adus la viață; vreau să mă refer la energia creatoare a primei clipe, la puterea sexuală. Deliciul dragostei, plăcerea erotică este, în consecință, logica fericirii supreme.
Este indispensabil să știi să realizezi cu înțelepciune împreunarea, când se dorește sincer o schimbare psihologică definitivă. Hipioții au presimțit toate acestea când s-au ridicat împotriva lui Mammon, dar au greșit drumul; nu au știut să se pună de acord cu polul pozitiv al lui Dionysos. Noi, gnosticii, suntem diferiți: știm să ne bucurăm, ne place să transmutăm și să sublimăm libido-ul. Aceasta nu este un delict. Mișcarea hippie merge hotărât pe calea involutivă descendentă a infrasexualității. Mișcarea gnostică creștină internațională universală înaintează victorioasă pe calea ascendentă revoluționară a suprasexualității.