Samael Aun Weor – Cei trei tradatori
In munca interioarã profundã, pe terenul strictei autoobservãri psihologice, trebuie sã trãim în mod direct toatã drama cosmicã. Cristosul Intim trebuie sã elimine toate elementele indezirabile pe care le purtãm în interiorul nostru. În profunzimile noastre psihologice, multiplele agregate psihice strigã cerând crucificarea domnului interior. Incontestabil, fiecare dintre noi îi poartã în psihicul sãu pe cei trei trãdãtori. Iuda, demonul dorinței; Pilat, demonul minții; Caiafa, demonul relei voințe.
Acești trei trãdãtori îl crucificã pe Domnul Perfecțiunilor în însãși profunzimea sufletului nostru. Este vorba de trei tipuri specifice de elemente inumane, fundamentale în drama cosmicã.
Fãrã îndoialã, amintita dramã a fost mereu trãitã în secret în profunzimile conștiinței superlative a Ființei. Drama cosmicã nu aparține exclusiv Marelui Kabir Iisus cum își închipuie întotdeauna ignoranții cultivați.
Inițiații tuturor vremurilor, Maeștrii tuturor veacurilor, au trebuit sã trãiascã drama cosmicã înãuntrul lor înșiși, aici și acum. Totuși, Iisus, Marele Kabir, a avut cutezanța sã reprezinte aceastã dramã intimã în mod public, în stradã și la lumina zilei, pentru a dezvãlui sensul inițierii tuturor ființelor umane, fãrã distincție de rasã, sex, castã ori culoare.
Este minunat sã existe cineva care, în mod public, sã predea drama intimã tuturor popoarelor pãmântului.
Cristosul Intim, nefiind desfrânat, trebuie sã elimine din el însuși elementele psihologice ale desfrâului.
Cristosul Intim, fiind în sine însuși pace și iubire, trebuie sã elimine din el însuși elementele indezirabile ale mâniei.
Cristosul Intim, nefiind un lacom, trebuie sã elimine din sine însuși elementele indezirabile ale lãcomiei.
Cristosul Intim, nefiind invidios, trebuie sã elimine din sine însuși agregatele psihice ale invidiei.
Cristosul Intim fiind umilințã perfectã, modestie infinitã, simplitate absolutã, trebuie sã elimine din el însuși dezgustãtoarele elemente ale orgoliului, ale vanitãții, ale îngâmfãrii.
Cristosul Intim, cuvântul, Logosul Creator, trãind mereu în constantã activitate, trebuie sã elimine din interiorul nostru, din el însuși și prin el însuși, elementele indezirabile ale inerției, ale lenei, ale stagnãrii.
Domnul Perfecțiunii, deprins cu toate posturile, cumpãtat, niciodatã prieten al bețiilor și al marilor banchete, trebuie sã elimine din el însuși abominabilele elemente ale gurmandismului.
Stranie simbiozã cea a Cristosului-Iisus, Cristosul-Om; neobișnuit amestec a ceea ce este divin și ceea ce este uman, a ceea ce este perfecțiune și ceea ce este imperfecțiune; probã mereu constantã pentru Logos.
Lucrul cel mai interesant din toate acestea este cã Cristosul secret este întotdeauna un triumfãtor, cineva care învinge permanent tenebrele, cineva care eliminã tenebrele din interiorul sãu însuși, aici și acum.
Cristosul Secret este Domnul Marii Rebeliuni, respins de preoții, de bãtrânii și de scribii templului.
Preoții îl urãsc; adicã, nu-l înțeleg, vor ca Domnul Perfecțiunilor sã trãiascã exclusiv în cadrul vremii, în acord cu dogmele lor de nezdruncinat. Bãtrânii, adicã locuitorii pãmântului, bunii stãpâni ai casei, oamenii chibzuiți, oamenii cu experiențã, îl detestã pe Logos, pe Cristosul Roșu, pe Cristosul Marii Rebeliuni, pentru cã acesta iese din rândul lumii, din obiceiurile și tradițiile lor învechite, reacționare și încremenite în trecut.
Scribii templului, șarlatanii intelectului îl detestã pe Cristosul Intim pentru cã acesta este antiteza Anticristului, dușmanul declarat al acelei întregi gropi de gunoi de teorii universitare ce abundã atât de mult pe piețele de trupuri și suflete.
Cei trei trãdãtori îl urãsc de moarte pe Cristosul Secret și îl duc la moarte în interiorul nostru, în propriul nostru spațiu psihologic.
Iuda, demonul dorinței, îl vinde mereu pe domnul pentru treizeci de monede de argint, adicã pentru bãuturã, bani, renume, vanitãți, fornicații, adultere etc.
Pilat, demonul minții, întotdeauna se spalã pe mâini, mereu se declarã nevinovat, niciodatã nu este de vinã, tot timpul se justificã în fața lui însuși și în fața celorlalți, cautã subterfugii, scãpãri pentru a se eschiva de propriile responsabilitãți etc.
Caiafa, demonul relei voințe, îl trãdeazã neîncetat pe Domnul în noi înșine; adorabilul Intim îi dã bastonul pentru a-i pãzi oile, totuși, cinicul trãdãtor convertește altarul într-un pat de plãceri, fornicã neîncetat, adultereazã, vinde sacramentele etc.
Acești trei trãdãtori îl fac sã sufere în secret pe adorabilul domn Intim fãrã pic de milã.
Pilat îi pune coroanã de spini pe tâmple, eurile rãutãcioase îl biciuiesc, îl insultã, îl blestemã în spațiul psihologic intim, fãrã nici un fel de compasiune.
Dacă informatiile găsite aici ti-au fost de folos, spune "mulțumesc" printr-o donație de sustinere:

