Articole

Samael Aun Weor – Meditatie

In viațã unicul lucru important este schimbarea radicalã, totalã și definitivã; restul în mod sincer nu are nici cea mai micã importanțã. Meditația se dovedește fundamentalã dacã dorim sincer o asemenea schimbare. În nici un caz nu dorim meditația nontranscendentã, superficialã și vanã. Trebuie sã devenim serioși și sã lãsãm deoparte multitudinea de prostii care abundã peste tot în pseudoesoterismul și pseudoocultismul ieftin. Trebuie sã știm sã fim serioși, trebuie sã știm sã ne schimbãm dacã dorim cu adevãrat sã nu eșuãm în munca esotericã.


Cel care nu știe sã mediteze, superficialul, ignorantul, niciodatã nu va putea dizolva Egoul; va fi întotdeauna un buștean neputincios pe marea furioasã a vieții. Un defect descoperit pe terenul vieții practice, trebuie sã fie înțeles în profunzime prin tehnica meditației.

Materialul didactic pentru meditație se aflã tocmai în diversele evenimente sau împrejurãri zilnice ale vieții practice, aceasta este incontestabil. Oamenii protesteazã întotdeauna împotriva evenimentelor neplãcute, niciodatã nu știu sã vadã utilitatea acestor evenimente.

Noi, în loc sã protestãm împotriva circumstanțelor neplãcute, trebuie sã extragem din ele, prin intermediul meditației, elementele utile pentru creșterea noastrã animicã.

Meditația profundã asupra unei împrejurãri oarecare, plãcute sau neplãcute, ne permite sã simțim în noi înșine savoarea, rezultatul. Este necesar sã facem o netã diferențiere psihologicã între savoarea-muncã și savoarea-viațã.

În orice caz, pentru a simți în noi înșine savoarea-muncã, se impune o inversare totalã a atitudinii cu care primim în mod normal circumstanțele existenței. Nimeni nu ar putea gusta savoarea-muncã atâta timp cât comite eroarea de a se identifica cu diversele evenimente.

Cu siguranțã identificarea împiedicã aprecierea psihologicã cuvenitã a evenimentelor. Când cineva se identificã cu o întâmplare sau alta, în nici un mod nu reușește sã extragã din aceasta elementele utile pentru autodescoperirea și creșterea interioarã a conștiinței.

Muncitorul esoterist care se reîntoarce la identificare dupã ce a lãsat garda, resimte din nou savoarea viațã în loc de savoarea-muncã. Acest lucru indicã faptul cã atitudinea psihologicã inversatã înainte, a revenit la starea sa de identificare.

Orice circumstanțã dezagreabilã trebuie sã fie reconstituitã prin intermediul imaginației conștiente, prin tehnica meditației.

Reconstrucția oricãrei scene ne permite sã verificãm prin noi înșine și în mod direct intervenția diverselor Euri participante în aceasta. De exemplu, într-o scenã de gelozie intervin euri de mânie, de gelozie și chiar de urã. Înțelegerea fiecãruia dintre aceste euri, a fiecãruia din acești factori, implicã de fapt reflecție profundã, concentrare, meditație.

Marcata tendințã de a-i inculpa pe ceilalți este o piedicã, un obstacol în calea înțelegerii propriilor noastre erori. Din nefericire se dovedește o sarcinã foarte dificilã sã distrugem în noi tendința de a-i învinovãți pe ceilalți.

În numele adevãrului trebuie sã spunem cã noi suntem singurii vinovați pentru diversele circumstanțe neplãcute ale vieții. Diferitele evenimente plãcute sau neplãcute existã cu noi sau fãrã noi și se repetã mecanic în mod neîntrerupt.

Plecând de la acest principiu, nici o problemã nu poate avea o soluție finalã. Problemele fac parte din viațã iar dacã ar exista o soluție finalã viața n-ar mai fi viațã ci moarte.

Așadar poate avea loc o modificare a circumstanțelor și a problemelor, dar niciodatã ele nu vor înceta sã se repete și niciodatã nu vor avea o soluție finalã. Viața este o roatã care se învârtește mecanic cu toate circumstanțele plãcute și neplãcute, mereu recurente. Nu putem opri roata, circumstanțele bune sau rele se produc mereu mecanic, putem schimba doar atitudinea noastrã în fața evenimentelor vieții.

Pe mãsurã ce învãțãm sã extragem materialul pentru meditație chiar din împrejurãrile vieții, ne vom autodescoperi. În orice împrejurare plãcutã sau neplãcutã existã diverse Euri care trebuie sã fie înțelese integral cu tehnica meditației.

Asta înseamnã cã orice grup de Euri, intervenind într-o oarecare dramã, comedie sau tragedie a vieții practice, dupã ce a fost înțeles integral, va trebui sã fie eliminat prin intermediul puterii Divinei Mame Kundalini.

Pe mãsurã ce utilizãm simțul observãrii psihologice, acesta se va dezvolta de asemenea în mod minunat. Atunci vom putea percepe Eurile în timpul muncii meditației. Este interesant sã percepem Eurile în interior nu doar înainte de a fi fost lucrate, ci și în timpul întregii munci. Când aceste euri sunt decapitate și dezintegrate, simțim o mare alinare, o mare fericire.


Se sugerează o donație ca formă de recunoștință pentru informațiile oferite.


Hide picture